آرشیو آبان ماه 1400

مرجعي براي انتشار مقالات معتبر و بازنشر بهترين ها در هر حوزه

10 خاصيت گليسيرين براي صورت: ماده شگفت انگيزي كه فوراً به آن نياز داريد!

۱۳ بازديد

آيا مي دانستيد كه گليسيرين مي تواند بسياري از مشكلات پوستي شما را حل كند؟ آاين ماده يكي از پركاربردترين مواد در صنعت مراقبت از پوست است. در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا در مورد گليسيرين و فوايد آن به طور كامل خدمت شما توضيحاتي ارائه دهيم.

گليسيرين چيست؟

 گليسيرين چيست

گليسيرين يك مايع الكلي غير سمي، بي بو و بي رنگ است كه معمولا در چربي هاي حيواني و روغن هاي گياهي يافت مي شود. گليسيرين يك نرم كننده و مرطوب كننده طبيعي است كه پوست شما را هيدراته، نرم و لطيف نگه مي دارد. همچنين از پوست شما در برابر عوامل مضر محيطي محافظت مي كند و در عين حال بافت آن را بهبود مي بخشد.

همچنين انواع مشكلات پوستي، از خشكي پوست گرفته تا بهبود زخم و علائم حساسيت پوستي، را درمان مي كند.

فوايد استفاده از گليسيرين روي صورت

به گفته متخصصان پوست، گليسيرين يك مرطوب كننده بسيار موثر است كه پوست شما را براي مدت طولاني هيدراته نگه مي دارد. اين ماده غير حساسيت زا، مقرون به صرفه و به طور طبيعي از منابع گياهي به دست مي آيد. بنابراين، آن را در محصولات فرموله شده براي نوزادان، پوست هاي سالخورده، خشك، چرب و همچنين حساس خواهيد يافت.

برخي از مزايايي كه گليسيرين براي پوست شما ارائه مي دهد عبارتند از:

1.       مرطوب كننده پوست

استفاده از گليسيرين مي تواند سطح رطوبت پوست را بهبود بخشد. رطوبت را از محيط جذب مي كند و آن را در پوست شما محبوس مي كند تا آن را سالم، نرم و هيدراته نشان دهد.

2.       محافظت از پوست

گليسيرين از پوست در برابر عوامل تحريك كننده و آلاينده هاي خارجي محافظت مي كند. همچنين به افزايش گردش سلولي كمك مي كند كه نقش كليدي در بهبود زخم ها دارد.

3.       داراي خاصيت ضد پيري

گليسيرين مي تواند روند پيري پوست شما را كند كرده و آن را براي مدت طولاني تري سفت و بدون چين و چروك نگه دارد.

4.       كمك به درمان اگزما و درماتيت آتوپيك

خواص مرطوب كنندگي و آبرساني گليسيرين به تسكين پوست خشك كمك مي كند. تحقيقات نشان مي دهد كه كرم هاي حاوي گليسيرين مي توانند اگزما و درماتيت آتوپيك را درمان كنند.

5.       ترميم سد پوستي

گليسيرين، زماني كه همراه با اسيد هيالورونيك استفاده مي شود، به عنوان يك مانع ترميم كننده و محافظت كننده پوست عمل مي كند.

6.       ايجاد اثر آرام بخش روي پوست

اگر پوست حساسي داريد، گليسيرين گياهي مي تواند انتخاب ايده آلي باشد. براي پوست هاي حساس ملايم است و به كاهش ناراحتي موقت پوست كمك مي كند.

7.       جلوگيري از آكنه

به غير از خاصيت مرطوب كنندگي و آبرساني قوي، گليسيرين فاقد روغن و همچنين غير كومدون زا است. به همين دليل است كه يك مرطوب كننده عالي براي پوست هاي چرب و مستعد آكنه است. علاوه بر تسكين آكنه موجود، به جلوگيري از مسدود شدن منافذ كمك مي كند تا از گسترش بيشتر آن جلوگيري كند.

8.       تشكيل يك لايه محافظ

يكي از شگفت انگيزترين فوايد استفاده از گليسيرين روي صورت اين است كه با تشكيل يك لايه محافظ به ضخيم شدن لايه اپيدرم پوست شما كمك نموده و ضمن محافظت از آن در برابر عوامل مضر محيطي، مانع از دست رفتن رطوبت پوست مي شود.

9.       ضدافتاب ملايم

گليسيرين به عنوان يك مانع در برابر اشعه هاي مضر خورشيد و آلاينده هاي محيطي عمل مي كند، از اين رو مي تواند به عنوان يك ضد آفتاب ملايم استفاده شود. اگر قبلاً برنزه شده ايد، مي توانيد از اين ماده براي بازيابي رنگ اوليه پوست خود استفاده كنيد. گليسيرين با از بين بردن ناخالصي هاي مسدود شده در منافذ، نسبت به روشن كردن رنگ پوست شما اقدام مي كند.

10. از بين بردن سلول هاي مرده پوست

گليسيرين سلول هاي مرده پوست را با تجزيه پروتئين هاي موجود در آن ها از روي پوست پاك مي كند. به اين ترتيب به توليد سلول هاي جديد پوست كمك مي كند، بنابراين پوستي شفاف و سالم به شما مي دهد.

 

سخن پاياني

صابون گليسيرين

در اين مقاله به بررسي 10 خاصيت گليسيرين براي پوست پرداختيم. اگرچه اين خواص براي گليسيرين، آن را به انتخابي مناسب براي مراقبت از پوست تبديل كرده است، با اين حال به ياد داشته باشيد كه حتما بايد از گليسيرين باكيفيت استفاده نماييد تا به بهترين نتيجه مطلوب خود دست يابيد. شركت پاكسان در كنار ليست محصولات خود، بخشي از مواد صنعتي مورد نياز صنعت شوينده را نيز ارائه مي دهد. خوب است بدانيد كه از اين ماده شيميايي در توليد اغلب محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده شده است. انواع صابون، لوسيون، لوازم آرايشي و ... از جمله مواردي هستند كه در تركيبات خود گليسيرين را جاي داده اند.

منبع فارسي: https://www.paxanco.com/all-about-glycerin/

منبع انگليسي: https://skinkraft.com/blogs/articles/glycerin-for-face